2009年8月30日星期日

IKEA Beijing is more theme park than store 我爱我宜家 - 时尚休闲好去处!

The LA Times has published an interesting gallery of images showing Beijing consumers using their local IKEA store as a space to relax and socialize. Beyond shopping, the store has become a destination for Saturday afternoon family outings, naps and photo shoots.

Only with China’s recent economic growth have branded retail experiences become more common. For most Chinese the concept is still fairly foreign, making visiting these locations a form of entertainment.

北京宜家正成为北京人的新宠,但他们去那儿不是为了购买家具。 每到周末,这里便人头攒动,摩肩接踵,热闹非凡,更像是一座主题公园。

两位顾客在北京宜家的沙发上睡得正香!

1999年瑞典家具制造商宜家在北京建立第一家店之时,他们希望当地消费者能最低限度的接受欧洲品牌,10年后北京人确实接受了,而且可能接受的过头了。一位办公室经理说,来宜家就是为了找乐,他们可以去其它地方,但都没有这里的体验好。消费者可以自由的坐在沙发上,看书或休闲,没有保安阻拦拍照,没有店员训斥跳到床垫上的小孩,这里代表着一种自由的生活时尚。一位大学毕业生说,人们不必要购买,但至少能体验。


换个沙发 继续睡!



2009 我们相聚在北京宜家!


宜家家居——摄影好地方!


给宜家家居当模特!


Ikea1998 上海开办第一家宜家商场, 在中国大陆现总共有7, 品牌不错, 在中国还没赚钱,如何让人们打开他们的钱包在此消费?

http://blog.sina.com.cn/s/blog_60f32fa60100egsf.html

北京宜家地址:北京市朝阳区阜通东大街59号(四元桥西北角)

电话:010-6479-4478

营业时间:

商场:每天早十点至晚十点

餐厅:每天早九点至晚九点半
乘车路线::(以下公共汽车可直达北京四元桥新店)运通101, 运通110,运通201, 361, 408, 753, 628, 840(外环), 944, 614, 623, 827.

*从北京站可以坐420,望京医院下车步行200米

宜家官方网站:http://www.ikea.com/cn/zh/store/beijing/

没有评论: